Elektronicy z wizytą w mieście 300 mostów

2015-06-03

W dniach 2 i 3 czerwca 2015 elektronicy z klas 3e i 1d uczestniczyli w wizycie zawodoznawczej w przedsiębiorstwach branży elektronicznej Elektrotim S.A. i WAGO ELWAG zlokalizowanych we Wrocławiu.
Celem wyjazdu było zapoznanie z organizacją produkcji zakładów wytwarzających elementy dla przemysłu elektrotechnicznego, poznanie specyfiki pracy na liniach montażowych, zapoznanie z asortymentem produkcyjnym, podstawami automatyki przemysłowej, budynkowej, połączeń i instalacji.
Firmę Elektrotim S.A. odwiedziliśmy w pierwszym dniu. Przywitało nas kierownictwo zakładu, poznaliśmy historię i strukturę tej grupy kapitałowej. Odbyliśmy szczegółowe szkolenie BHP a potem mogliśmy już zobaczyć jak składa się szafy sterownicze. Następnie sami mogliśmy zmontować szafę sterowniczą i odbyliśmy mini - warsztaty z montażu aparatów elektrycznych (styczniki, przekaźniki, wyłączniki, rozłączniki, aparaty sterujące itp.)
Na koniec otrzymaliśmy od firmy pamiątkowe gadżety.
Po drodze do hotelu odwiedziliśmy jeszcze stadion Śląska Wrocław i Ogród Japoński znajdujący się niedaleko słynnej Hali Stulecia.
Po pysznej kolacji udaliśmy się na zwiedzanie Starówki Wrocławskiej. Pan przewodnik oprowadził nas po najciekawszych miejscach Trasą Wrocławskich Krasnali, które stały się turystycznym symbolem Wrocławia. Czemu akurat krasnale? Otóż - w latach 80-tych XX wieku malowano krasnale na murach, odbywały się happeningi organizowane przez ruch „Pomarańczowej Alternatywy” ośmieszające w sposób pokojowy system komunistyczny. Figurki krasnali od 2005 roku stały się integralną częścią przestrzeni miejskiej oraz zjawiskiem społecznym.
Zobaczyliśmy Ostrów Tumski nazywany Wrocławskim Watykanem, Rynek, nową filharmonię, najstarszy dom towarowy Monopol, Bibliotekę Uniwersytecką i Uniwersytet Wrocławski.
Następnego dnia odwiedziliśmy firmę WAGO ELWAG, gdzie poznawaliśmy techniki produkcji komponentów elektrycznych i elektronicznych, asortyment produkcyjny nisko i wysokoprądowych złączek oraz elementami automatyki. Na koniec zapoznaliśmy się z funkcjonowaniem zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania sterowanego za pomocą sterownika PLC. Na pożegnanie firma obdarowała nas fajnymi gadżetami, które wypróbowaliśmy już w drodze powrotnej.
To były piękne i pracowite dni, ale szkoda że to już ostatni taki wyjazd. Czekamy na więcej !!!