W Pieninach w słoneczne wrześniowe dni.

2014-09-28

Trzydniowa wycieczka do Szczawnicy i w Pieniny z udziałem klasy 3e i 4e.

W dniach 24-26.09.2014r. klasy 3e, 4e oraz 3a spędziły trzy bardzo słoneczne i piękne dni w malowniczej Szczawnicy. Towarzyszyli nam prof. Łukasz Płatek - wychowawca klasy 4e, prof. Katarzyna Nastawny, ks. Janusz Grodecki oraz organizatorka całej wycieczki prof. Izabela Łabęcka - wychowawca klasy 3e.

Już pierwszego dnia wyruszyliśmy na długą wyprawę zdobywając szczyty Polskich Pienin. Zaczęliśmy od Wąwozu Homole znajdującego się w Jaworkach, tuż obok Szczawnicy. Turystyczna ścieżka przekracza kilkakrotnie potok, szło się jednak zdecydowanie dobrze. Klasy pokonały sporo kilometrów, aby zdobyć cel i móc z góry podziwiać cudowny krajobraz z Wysokiej! Ale to była tylko mała rozgrzewka! Już w następny dzień rano wyruszyliśmy w dwa razy dłuższą trasę, która miała poprowadzić na szczyt Trzech Koron! I tak naprawdę dopiero tutaj uczniowie docenili polskie góry! Widoki były niesamowite, a satysfakcja ze zdobycia celu nie do opisania! Wycieczkę szlakami turystycznymi prowadził ks. Janusz, ciągle wspierając nas słowami "jeszcze tylko godzinka".

Wieczorami zwiedzaliśmy Szczawnicę, a także zorganizowaliśmy grill z zabawą przy dobrej muzyce. Oprócz szlaków, tak w drodze do Szczawnicy, jak i w drodze do Libiąża, odwiedziliśmy bardzo urokliwe pobliskie miejscowości. W ten sposób zwiedziliśmy m.in. kościół parafialny w Wadowicach, Sanktuarium Maryjne w Ludźmierzu, kościółek w Dębnie oraz zamek i elektrownię wodną w Niedzicy.

Z wycieczki oprócz niezapomnianych wrażeń przywieźliśmy mnóstwo zdjęć, a prof. Izabela Łabęcka została zgodnie okrzyknięta najlepszą organizatorką wypraw klasowych!

Mamy nadzieję, że za rok znowu uda nam się wyjechać na podobną wycieczkę.