Byliśmy w stolicy!

2016-10-28

Ostatnie dni października klasa 3d spędziła na wycieczce w Warszawie.

Byliśmy w stolicy! Ostatnie dni października klasa 3 d spędziła na wycieczce w Warszawie. Wyprawę zorganizowaliśmy sami, nie korzystając z usług biura podróży. Dzięki temu mogliśmy poznać Warszawę nie zza okna autokaru, ale przemieszczając się metrem oraz biegając między muzeami a przystankami.

Do Warszawy dotarliśmy Polskim Busem, następnie metrem do Centrum. Tu pierwszym przystankiem było 30 piętro Pałacu Kultury i Nauki. Wkoło drapacze chmur, w oddali Stare Miasto i Wisła. Po południe spędziliśmy spacerując Krakowskim Przedmieściem, podziwiając zmianę warty przy Pomniku Nieznanego Żołnierza, odwiedzając Uniwersytet Warszawski, szukając śladów historii w pobliskich kościołach i warszawskim rynku. Po zmroku dotarliśmy do hostelu, gdzie wspólnie przygotowaliśmy kolację.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Zamku Królewskiego, popołudnie natomiast eksperymentując w Centrum Nauki Kopernik. Wieczór spędziliśmy w Planetarium obserwując pokazy nieba. Wracając wieczorem do hostelu podziwialiśmy pięknie oświetlone mosty na Wiśle oraz Stadion Narodowy.

Trzeci dzień to spacer po usłanych pomarańczowymi liśćmi Łazienkach Królewskich oraz poznanie wojennej historii stolicy w Muzeum Powstania Warszawskiego. Do domów wróciliśmy pełni wrażeń tuż przed północą.